| Author |
Message |
|
|
totto
Fast inventar
|
Hei.
javaBin har idag en veldig kjedelig navnestandard med www.java.no, www2.java.no, www3.java.no osv. Driftsgjengen har over mange pils prøvd å være kreative, men inser at det npk trengs hjelp her. Så har du en bra navnestandard for java.no/javaBin sine servere (må skalere opp til 32 navn minst) så er det heder og ære og heltestatus å premie :)
Kjør debatt :)
|
|
|
 |
|
|
AreTysnes
Fast inventar

|
Den var vrien!
Men det første jeg tenkte på var å bruke de 53 reserverte ordene i java... :o)
Får tenke litt på det i natt
|
|
|
 |
|
|
jhannes
Fast inventar
|
Jeg har alltid sett for meg at et tema som "ting man finner på badet" kunne vært fint for servere (shampoo, conditioner, soapdish, toothbrush, deodorant, razor, toiletpaper).
Men dersom det skal ha noe med Java å gjøre kunne det jo være moro med kaffetyper eller byer man finner i Indonesia (Bandung, Semarang, Surabaja, Surukarta, Tegal, Cirebon, Brebes). Eller hva med vulkaner i Indonesia (Tampomas, Perbakti, Raung, Lurus, Sundoro)? Google earth er bra hjelp her.
Ellers likte jeg Ares forslag.
|
|
|
 |
|
|
AreTysnes
Fast inventar

|
Nattens tenking kom ikke fram til noe bedre alternativ enn det Johannes nevnte. Forskjellige kaffe/kaffebønne typer.
Ellers er jo Java en vulkan-øy. Så forslaget om vulkaner er ikke så dumt. Eventuelt eksotiske øyer ?
Men i følge wikipedia så består Java av 38 fjell/vulkaner.. så der har du jo en kandidat om noen klarer å hoste opp navn på disse.. :o)
Edit: Jeg klarte å hoste dem opp selv :o)
http://en.wikipedia.org/wiki/Volcanoes_of_Java
|
|
|
 |
|
|
totto
Fast inventar
|
En av de morsomste navnestandardene jeg har brukt tidligere er java bytecode instruksjoner, og de jeg jobbet med i den perioden kan nok flere bytecode instruksjoner en hva som er vanlig på javaBin/JavaPilsen :)
Men uheldigvis så står det noen av de maskinene fortsatt i samme domene som java.no serverene, og da kan det være en utfordring å vite hvilken monitorenter-maskin man snakker om :)
Et annet forslag vi har diskutert har vært navn på Java-IDE-er, idag er det ikke mange igjen, men hvis man tar med tidligere og litt eksotiske så blir det en del. Noen som husker Visual Cafe, eller noen som bruker BlueJ?
Kjør på, vi trenger flere forslag her :)
|
|
|
 |
|
|
AreTysnes
Fast inventar

|
Kom til å tenke på... hva om JavaBin helte-helter foræres med en java.no maskin ?
Vet ikke hvor mange helter det er p.t. men det vil jo være en morsom seanse å utnevne ny helte-helt når en ny maskin skal settes i drift.. :o)
edit: I tillegg kan kanskje helte-helter også få en helt@java.no mailadresse ? totto@java.no.. johannes@java.no.. are@java.no.. ;o))
|
|
|
 |
|
|
leif
Fast inventar
|
Hva med klassene i java.lang og/eller java.util ?
hashmap.util.java.no?
|
|
|
 |
|
|
icon
Jomfru
|
Testonix
Testonix" target="_blank" rel="nofollow">http://www.testing123123.com]Testonix
|
|
|
 |
|
|
stolsvik
Early adopter
|
På NTH var det en sånn "generell datalab" som hadde kattedyr som tema. Det var tiger, puma, leopard osv. Men helt innerst i hjørnet av labben, lengst bort fra inngangen, så var det tydeligvis tomt for katter - for der stod maskinen "kattfaen".
Haha, jeg ler enda av det.
Uansett: http://en.wikipedia.org/wiki/Felidae
|
|
|
 |
|
|
leif
Fast inventar
|
I javapilsens ånd: Ølsorter
Ellers er det jo mange Simpsons-karakterer de fleste har et forhold til.
|
|
|
 |
|
|
ponnam
Nybegynner
|
hiiiii
|
|