java.no - Forum
  Search   Recent Topics     Member Listing    Back to home page 
Register / 
Login 
Februar: OW test model - how to reduce complexity in tests  
Forum Index -> Sørlandet
Author Message
karbo

Early adopter

Takk til alle som deltok på møtet og gav oss en kjempe start på javaBin Sørlandet's karriere :)

Presentasjonen til Bård og Erik ligger nå ute på java.no. Se her.

Dersom noen av dere har flere tips / meninger, så er det bare å fyre i gang debatt her.

Jaran
javaBin Sørlandet
bjartek

Nybegynner

Jeg synes det var kjempebra presentasjon. Det skapte fokus rundt temaet og fikk ihvertfall meg til å tenke i noen nye baner.
frode.nilsen

Nybegynner

Resten
bjartek

Nybegynner

Kjempefine bilder Frode!

Idag har DDJ en artikkel jeg synes er høyst relevant for dette foredraget så jeg tenket jeg skulle poste en link til den:

http://www.ddj.com/development-tools/206105978
Anonymous

Er det noen som vet om en link til de best-practises innenfor de ulike valgene man har for å inføre CI og hvilke fordeler / ulemper finnes med de ulike løsningene?

karbo

Early adopter

Kan ikke si jeg har mye erfaring på området, men vi bruker Continuum CI server for noen av prosjektene våre. Det som er greit er at dersom noen skulle committe kode som skulle brekke builden til et annet prosjekt så får vi beskjed om det.

Annet enn det så har vi ikke tatt i bruk noen voldsomt avansert bruk av CI, men av det vi har sett så langt er ikke Continuum så værst.

Jaran
javaBin Sørlandet
Anonymous

Anonymous wrote:
Er det noen som vet om en link til de best-practises innenfor de ulike valgene man har for å inføre CI og hvilke fordeler / ulemper finnes med de ulike løsningene?

Snakker du nå om hvorfor innføre CI eller hvordan innføre CI?

Det finnes mange ulike CI servere, hvor Continuum, Hudson og Bamboo er kanskje det jeg vil anbefale å titte på først. IMHO så dekker alle disse det man vanligvis trenger.

Når det gjelder strategier for hvor ofte man ønsker å bygge og den slags, så er det lettere å svare på den typen spørsmål hvis du prøver å konkretisere litt mer. Som en introduksjon så les gjerne igjennom http://www.martinfowler.com/articles/continuousIntegration.html.
Sherriff

Nybegynner

Hmm, beklager anon post. Jeg glemte å logge inn.

--
Mvh
Erik
kristianbrandser

Early adopter

Snakker du nå om hvorfor innføre CI eller hvordan innføre CI?  

Ja takk begge deler :)

Leser gjennom en del nå og titter på de ulike løsningene du nevnte. Mye nytt for en stakkars newbie

Kom også over noe som het teamcity, noen som har erfaringer fra denne?
http://www.jetbrains.com/teamcity/

Hmm, beklager anon post. Jeg glemte å logge inn. 

Jeg og..

Mvh. Kristian
javaBin Sørlandet

Forum Index -> Sørlandet
Go to: